Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

E-F-G-H
ECR – Efficient Consumer Response
 
Efficient Consumer Response wywodzi się z obszaru angloamerykańskiego i oznacza „skuteczną odpowiedź na potrzeby konsumentów”. Jest to strategiczna koncepcja zarządzania, która odpowiada za optymalizację całości łańcucha dostaw, uwzględniając przy tym potrzeby klientów.
 
Krótki opis
Koncepcja Efficient Consumer Response została rozwinięta w roku 1992 w USA przez przemysł spożywczy i dosięgnęła obszar europejski poprzez przedstawicieli gospodarki dóbr konsumpcyjnych („Executive Board of ECR Europe”). Obecnie jest ona reprezentowana również w wielu innych branżach gospodarki.
Z rozważań ECR można wyprowadzić trzy moduły:
  • moduł logistyczny
  • moduł marketingowy
  • technologia i technika
W module logistycznym zostały zebrane wszystkie ustalenia optymalizacji pod pojęciem „Supply Chain Managements”.
Założeniami tego modułu są:
  • Continuous oraz Efficient Replenishment, które oznaczają ciągłe i efektywne dostarczenie towaru. Założenie to należy rozumieć jako strategię napełniania zasobów, gdzie POS (Point Of Sale) odgrywa doniosłą rolę.
  • Cross Docking (CD) zajmuje się minimalizacją czasu wykonania i tworzeniem kapitału w Supply Chain, a tym samym próbuje wyeliminować nadwyżki w magazynie.
  • Synchroniczna produkcja (SP) ułatwia planowanie i kierowanie produkcją (PPS), przez co osiąga oszczędność kosztów i uniknięcie błędnego oszacowania.
  • Integracja dostawców umożliwia włączenie dostawców do procesu produkcyjnego, co w następstwie skutkuje przesunięciem do tyłu odpowiedzialności za zasoby.
Marketingowy moduł ECR znany jest również pod pojęciem Category Managements (CM), który to dzieli się na następujące obszary:
  • Efficient Product Introduction (EPI = Wydajne wprowadzenie produktu) lub Efficient Product Development (EPD = Wydajny rozwój produktu) opisują maksymalny wzrost wydajności przy rozwoju oraz wprowadzeniu na rynek nowych produktów.
  • Efficient Store Assortement (ESA = Wydajne kształtowanie asortymentu na poziomie filii) przeprowadzany jest na potrzeby optymalizacji produkcyjności zapasów oraz powierzchni w Point Of Sale (POS) w drodze do konsumenta ostatecznego.
  • Efficient Promotion (EP = Wydajne wsparcie sprzedaży) osiąga wyrównanie aktywności wsparcia sprzedaży pomiędzy kupcem a producentem, a tym samym wyrównanie kosztów.
Technologie i Technika ECR, również zwane Enabling Technologies, wspomagają się Electronic Data Interchange (EDI), Electronic Fund Transfer (EFT), Scannern, EAN-Code, Benchmarking, Acitivity Based Costing i Business Process Reengineering.
Zadania i cele
Celem ECR jest, aby poprzez partnerską i pełną zaufania współpracę osiągnąć wszystkie etapy łańcucha wartości dodanej (od producenta do kupca), osiągnięcie wzrostu wydajności przepływu towarów, a co za tym idzie, zaoferowanie konsumentom optimum jakości, serwisu, różnorodności produktów.
Za pomocą reorganizacji przebiegu pracy powinny zostać osiągnięte cele ECR. Aby jednolicie ukształtować przemianę, stworzono europejskie i odrębne dla danego kraju standardy, a te utrwalono na piśmie jako leksykon czy inna praca naukowa.
Cechy i założenia
Można wyprowadzić następujące cechy ECR:
  • godna zaufania współpraca producenta i kupca
  • wewnętrzna i zewnętrzna wymiana danych
  • orientacja na klienta
  • optymalizacja łańcucha wartości dodanej
Warunki skutecznej pracy ECR to:
  • zaangażowanie szczebla kierowniczego
  • przeprowadzenie procesu Benchmarking
  • projekty pilotażowe
  • szkolenia współpracowników
  • grupy wielofunkcyjne
  • zorientowanie na współpracę
Korzyści
  • krótsze terminy dostawy i większa pewność w zaopatrzeniu dzięki wysokiej jakości prognozy
  • redukcja kosztów transportu, opakowania oraz kosztów grupowania poprzez efektywne zestawienie towarów
  • podwyższenie jakości prognoz
  • lepsze planowanie specyficznych środków wsparcia sprzedaży
  • zmniejszenie błędnych dostaw oraz kosztów związanych z tymi błędami
  • zmniejszenie oddziaływania efektu byczego bicza przez lepszą informację w łańcuchu logistycznym
 
Wady
  • koszty inwestycyjne na zintegrowane oprogramowanie i sprzęt
  • zwiększony nakład manipulacyjny i obsługa, a przez to mniej zintegrowane systemy pomiędzy odbiorcą a dostawcą
  • duże natężenie uzgodnień przez brakujący Exception Handling