Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

M-N-O-P
Model EFQM
 
Model EFQM (European Foundation for Quality Management’s Mission) to systematyka do samodzielnego szacowania wywodząca się z obszaru Total Quality Managements (TQM). Model został stworzony w roku 1988 przez 14 europejskich przedsiębiorstw.
 
Krótki opis
Model EFQM przedstawia dla organizacji w Europie obszerny instrument kierowniczy, który można osiągnąć z długotrwałą maksymalną wydajnością na wszystkich płaszczyznach kierowniczych. Ważne są tutaj świadczenia, które zostały stworzone do zaspokojenia potrzeb klientów.
Zasadniczo model EFQM bazuje na 5 partnerach: przedsiębiorstwo – klient dostawca, właściciel, współpracownik oraz społeczeństwo.
Model EFQM składa się z 9 kryteriów, które łączą się w następujący sposób: poprzez zadowolenie klienta, zadowolenie współpracowników oraz społeczną odpowiedzialność/image, które pogłębiają się poprzez kierowanie, są przyspieszane przez politykę, strategię, zorientowanie na współpracowników, jak również zarządzanie zasobami i procesami, z czego znakomicie wypływają wyniki w interesach.
Dwa podstawowe filary modelu EFQM to „Kryteria-wyniku” oraz „Kryteria-kwalifikacji”:
  • Kryteria-kwalifikacji pokazują, jak organizacja postępuje w obszarach: kierownictwa, polityki, strategii, współpracowników, partnerstwa, zasobów oraz przy procesach; to znaczy jak są osiągane wyniki z tymi faktorami.
  • Kryteria-wyniku mierzą rezultaty współpracowników, klientów, wyniki handlowe, jak i kluczowe rezultaty, i przedstawiają, co dana organizacja osiągnęła.
 
Zadania i cele
Model EFQM ma wnieść systematykę do działań TQM oraz wesprzeć przedsiębiorstwo w polepszaniu jego świadczeń.
Poprzez ustawiczne obserwacje wszystkich procesów są odczytywane czy też opracowywane informacje o przyszłych trendach. Model EFQM jest narzędziem, które daje wsparcie w budowaniu i stałym rozwoju obszernego systemu kierowniczego. Ma pomóc w rozpoznaniu własnej siły, słabych stron, a także potencjału poprawy negatywnych elementów oraz ukierunkować tutaj strategie firmy.