Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

A-B-C-D
Analiza GAP
 
Analiza GAP (również analiza luk) jest strategicznym instrumentem zarządzania, służącym do identyfikacji operacyjnych oraz strategicznych luk w danym przedsiębiorstwie. Porównywana jest tutaj sytuacja planowana oraz sytuacja rzeczywista, aby ukazać ewentualne rozbieżności.
 
Krótki opis
Do przeprowadzenia analizy GAP wykorzystywane są różnorodne kryteria ekonomiczne, jak na przykład obroty czy cele odnośnie zysku. Dane te porównywane są z aktualnym oraz planowanym rozwojem. Dzięki tzw. Extrapolation (kontynuacja wartości rzeczywistych) wyłania się prawdopodobny rozwój. Dany scenariusz trendu porównywany jest z żądanymi i planowanymi wartościami, ewentualnie badany jest pod kątem odchyleń. Im większe odchylenie (luka) pomiędzy porównywanymi wartościami, tym większa potrzeba działania.
Prosta analiza GAP
analiza Gap
Analiza GAP powinna ukazać oraz rozpoznać zasadnicze problemy czy też niepożądany rozwój w przedsiębiorstwie. Wynikiem analizy mogą być ostatecznie odpowiednie działania oraz środki zaradcze. W dalej rozwiniętej formie analizy GAP, można rozróżniać je pomiędzy strategicznymi i operacyjnymi lukami.
POJĘCIA POKREWNE