Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

R-S-T-U

Pod zbiorczym pojęciem techniki kreatywne zebrane są wszystkie metody służące tworzeniu rozwiązań i dopuszczające różnorodność, nonkonformizm oraz przekraczanie granic myślowych. Wynik tej fazy może pomóc sprecyzować problemy, poukładać myśli, jak również przyspieszyć powstawanie nowych pomysłów. Pomóc mają przy rozwiązaniach nowe pomysły, a nie produkowanie „more of the same”.

 
Krótki opis
Z pomocą technik kreatywnych mają zostać wprowadzone do pracy zespołowej efektywne oraz wydajne rozwiązania, zmieniające wielkość wpływu oraz procesy w taki sposób, aby żądane wyniki zostały szybko osiągnięte. Jakość oraz ilość pomysłów w tych metodach są wstępnie trudne do oszacowania, ponieważ w zależności od kształtowania się zadań oraz technik wyników, mogą się mocno wahać. Jakość rezultatów może jednak zostać zwiększona poprzez doświadczenie. W praktyce częste zastosowanie znajdują następujące techniki:
Z pomocą technik kreatywnych mają zostać znalezione w pracy drużynowej efektywne i wydajne drogi.

 

 

Burza mózgów

Burza mózgów określa rodzaj zbierania pomysłów, w którym wszyscy uczestnicy wypowiadają i zapisują swoje skojarzenia z tematem. Nieustrukturyzowane propozycje zostają przez prowadzącego protokół zebrane i uporządkowane zgodnie z obszarami tematycznymi oraz możliwością realizacji.

Mind Map

Mind Map (mapa myśli) służy odszukiwaniu pomysłów, a jednocześnie również strukturyzacji pomysłów i wizualizacji skojarzeń wszystkich członków grupy. W tym celu używa się słów, obrazów, kolorów oraz elementów.

Technika stania na głowie

W przypadku tej techniki możliwości rozwiązań przedstawionego tematu generowane są w kierunku zupełnie przeciwstawnego problemu. To oznacza, że w przypadku rozwiązań problemu, działa się odwrotnie niż przy zastosowaniu metod burzy mózgów lub Mind Map.

Diagram przyczynowo-skutkowy

Metoda ta zbudowana została na podstawie poprzednich technik: pomaga w strukturyzowaniu wyników. Po sformułowaniu problemu i ustaleniu wielkości głównych wpływów opracowuje się przyczyny problemu. Po tym następuje wizualizacja oraz sprawdzenie na pełność, generowanie stanowiska oraz sprawdzenie na prawidłowość.

Analiza SWOT

Skrót SWOT oznacza Strengths, Weakness, Opportunities oraz Threats. Za pomocą tego narzędzia mają zostać przeanalizowane warunki, jakie należy stworzyć, aby osiągnąć określone cele, przy czyn problem ten lub zapytania zostaje rozłożony na podstawie tych 4 kryteriów i wyciąga się z tego wnioski.

Storyboard

Metoda ta jest techniką przejętą z przemysłu filmowego, aby jasno przedstawić i zbudować prezentację. Po zdefiniowaniu tematu, każdej folii przyporządkowuje się silną w wymowie informację. Folie mają przy tym jasną wymowę i budują zrozumiałe „rzeki opowieści”.

Pyramid Thinking

Technika ta ma za zadanie pomóc jasno i logicznie strukturyzować i przez to również lepiej komunikować. W zastosowaniu grupuje się informacje w formie piramidalnej struktury, przy czym na samej górze stoi wypowiedź źródlana lub hipoteza. Idąc w dół, temat ten zostaje przez wypowiedzi główne i rozdziały, jak również podrozdziały i działy częściowe coraz bardziej rozdrabniany i detalizowany. Wewnątrz i pomiędzy poziomami następuje logiczne poprzeczne i horyzontalne połączenie z tematem.

 

POJĘCIA POKREWNE