ECM – Enterprise Content Management
Pod pojęciem Enterprise Content Management, w skrócie ECM, rozumiane jest rozciągające się na przedsiębiorstwo, jednolite i zintegrowane ujęcie, rozprowadzanie, jak i administracja informacji ważnych dla przedsiębiorstwa.
Krótki opis
Jako Content Management w wąskim sensie oznacza wspieraną przez system informatyczną administrację treści (bazy danych, archiwa itd.). ECM zajmuje się odpowiednio rozciągającym się na przedsiębiorstwo modelowaniem, ujęciem, administracją, rozdzielaniem i składem elektronicznych treści oraz dokumentów papierowych w celu wsparcia procesów organizacyjnych. Pojęcie zarządzania obejmuje tutaj też działania takie jak udostępnianie, administrację wersji czy cyfrową sygnaturę dokumentów. W praktyce są tutaj często do dyspozycji własne oprogramowanie ECM, przykładowo zarządzanie dokumentami, Workflows czy też zarządzanie procesami handlowymi.
ECM ma na celu zredukowanie nadmiaru danych i dokumentów, aby każda informacja była w przedsiębiorstwie tylko jeden raz. Dalej, dostęp do danych powinien być uregulowany w sposób jednolity, aby każdy z pracowników otrzymywał tylko takie informacje, których potrzebuje. Patrząc pod kątem całego przedsiębiorstwa, ECM może przynieść redukcję kosztów poprzez zredukowanie nakładu przy wprowadzaniu danych. Również jakość istniejących danych może wzrosnąć, ponieważ trwałe pod kątem treści, elektroniczne dokumenty są wszędzie powiązane i odtwarzane.