Pod pojęciem Workflow rozumiemy kompletną lub częściową automatyzację procesu w przedsiębiorstwie, w którym dokumenty, informacje lub etapy pracy przy zachowaniu procedur przekazywane są do opracowania od jednego użytkownika do następnego.
Krótki opis
Workflow Management opisuje operacyjną koncepcję realizacji celów procesów przedsiębiorstwa z pomocą systemów informatycznych, przy czym stosowane są narzędzia do wspieranej komputerowo analizy, planowania, symulacji, sterowania oraz nadzoru przebiegów pracy. Celem tej automatyzacji powtarzalnych i ustandaryzowanych przebiegów w przedsiębiorstwie jest przyspieszenie procesów przy jednocześnie zwiększonej jakości i niskiej sumie kosztów.
Cele
WfM skupia się na zorientowanym technicznie planowaniu, realizacji, zarządzaniu, optymalizacji i kontroli procesów w przedsiębiorstwie poprze osiąganie następujących punktów:
- Szybsze i sprawniejsze opracowanie zleceń
- Poprawa jakości opracowania
- Poprawa komunikacji
- Zwiększenie przejrzystości informacji oraz jakości danych
- Poprawa konkurencyjności
- Redukcja kosztów
- Optymalizacja czasu i zasobów
POJĘCIA POKREWNE