Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

M-N-O-P
Piramida dostawców
 
Pojęcie piramida dostawców (z ang. Supply Pyramid) opisuje hierarchiczne uporządkowanie wszystkich dostawców w łańcuchu lub sieci dostaw.
 
Krótki opis
Na szczycie tej piramidy dostawców stoi wykonawca lub producent towaru (z ang. OEM co oznacza Original Equipment Manufacturer) jako „końcowy klient” dla dostawców. Ten producent otrzymuje dostawy od tak zwanych dostawców pierwszego szczebla – „1st-Tier-Supplier”. Ci natomiast otrzymują swój towar, moduły lub surowce od dostawców drugiego szczebla „2nd-Tier Supplier”. Łańcuchy dają się odpowiednio wydłużać i rozgałęziać, przez co powstaje zestawienie wszystkich stron udzielających się w stworzeniu produktu końcowego. Długości oraz rozgałęzienia tych hierarchii zależą naturalnie zawsze od produktu i branży oraz stopnia własnej produkcji w przedsiębiorstwie.
Branża motoryzacyjna jest klasycznym przykładem tej hierarchii podziału pracy. Na samej górze stoi producent samochodów, który swoje części otrzymuje od niewielkiej liczby dostawców podzespołów, którzy swoje produkty dostają od dostawców modułów. Piramida składa się zatem z następujących typów dostawców: dostawca komponentów, dostawca części, dostawca surowca. Jednakże ścisłe zachowanie tej hierarchii nie jest wymuszone, przez co dostawcy niższego szczebla mogą przeskakiwać kilka szczebli i dostarczać do dostawców wysokiego szczebla lub nawet bezpośrednio do producenta. W zależności od odległości od producenta OEM zostają dostawcy określani jako Tier-1, Tier-2, Tier-3, itd.