Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

M-N-O-P
Milk-Run
 
Milk-Run lub „zasada mleczarza” jest pewnym przejawem zaopatrzenia bezpośredniego i określa trasę, w której produkty transportowane są od jednego dostawcy do wielu odbiorców lub od wielu dostawców do jednego odbiorcy.
 
Krótki opis
W przypadku Milk-Run dostawa organizowana jest przez klienta w taki sposób, że spedytor, któremu zlecono zadanie objeżdża określoną grupę dostawców zgodnie ze stała trasą, „zbiera” dostawy a następnie wraca do zleceniodawcy.
Zasada ta opiera się na idei efektywnej i ekologicznej systematyki dostawy. Wymaga ona jednakże dokładnej możliwości koordynacji zamówień u różnorodnych dostawców, przede wszystkim zgodnie z lokalnymi oraz logistyczno-produkcyjnymi kryteriami. W przypadku Milk-Run dostawy są rozliczane z reguły według zasady: loko fabryka. W zasadzie Milk-Run powinien składać się z dwóch do dziesięciu dostawców, aby uzyskać optymalne wykorzystanie pojemności załadunkowej.
 
Zadania i cele 
Za pomocą pogrupowania i powiązań można uzyskać zminimalizowane koszty w transporcie. Obok tego ważnego punktu należy również powiedzieć o stworzeniu lepszej kontroli w zaopatrzeniu szczególnie dla przedsiębiorstw produkcyjnych. Rozgraniczenie do spedytorów z danego terytorium unaocznia jedynie tę korzyść. Koncepcja terytorialnego spedytora to najczęściej dostawcy, którzy przekazują zlecenia spedytorom. Ci łączą trasy większej ilości dostawców do jednego klienta. Milk-Run jest napędzany przez wytwórcę i służy do lepszego kierowania procesami dostarczania.
 
Cechy i założenia  
Opcja, dostawy bezpośredniej wymaga ustalonego planu tras tak zwanych Milk-Runs odnośnie celów, ilości oraz odcinków bez włączania urządzeń przeładunkowych.
Stworzenie tras Milk-Run wymaga w dalszym etapie intensywnego planowania oraz wyboru właściwych dostawców oraz części. Wybór ten nakierowany jest na lokalne oraz fizyczne kryteria. Przy kryteriach geograficznych następuje wybór możliwych dostawców.
Zastosowanie
Przykładem połączenia Milk-Run z Just-in-Time jest Toyota. Toyota uprawia w Japonii oraz w USA z sukcesami Milk-Runs i zapewnia sobie tym samym produkcję JIT. Struktura w Japonii pozwala na to, aby zaopatrywać różne fabryki Assembly przez jednego dostawcę za pomocą Milk-Run. W związku z odległościami następuje to w Stanach Zjednoczonych od wielu dostawców do jednej fabryki Assembly.