Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

E-F-G-H

E-Procurement

 
Pojęcie E-Procurement oznacza elektroniczną istotę dostarczania i pomaga przedsiębiorstwom zorganizować towary oraz usługi po najmniejszych kosztach ogólnych. W najbardziej optymalnym przypadku cały proces zakupu od zaplanowania po tworzenie aż do zapłaty, jest zautomatyzowany.
 
Krótki opis
E-Procurement jest w pierwszej linii pomyślany dla części C lub artykułów MRO. W wielu przedsiębiorstwach przebieg działań dostarczenia jest zorganizowany niezależnie od rodzaju produktu do dostarczenia. Oznacza to, że na zakup wysokowartościowych artykułów A wykorzystany jest taki sam nakład jak dla zdobycia produktów C. Proces zamawiania i zdobycia produktu C wobec prawdziwej wartości produktów do zdobycia, jest jednakże nieporównywalnie droższy.
Systemy E-Procurement mają tutaj rolę wspomagającą, przez to, że procesy dostarczania zostają zautomatyzowane jak tylko to możliwe. Dzieje się to za pomocą tak zwanego Desktop Purchasing Systeme – aplikacji systemowej, która umożliwia zautomatyzowanie realizacji działań zdobycia towarów o niewielkim znaczeniu strategicznym i wysokim poziomem zautomatyzowania.
Realizacja  
Aby efektywnie kształtować elektroniczne dostarczanie produktów istotne jest w przedsiębiorstwie, poza aplikacją systemową, zarządzanie katalogiem produktów pochodzących od producentów. Ta administracja katalogowa czy też Content Management jest właściwie rdzeniem E-Procurement. Dostawcy oddają tutaj do dyspozycji on-line kupujących swoje produkty wraz z całą specyfikacją produktu. Stała opieka nad takim katalogiem produktów jest jednakowoż bardzo pracochłonną i czasochłonną czynnością. Istota dostarczania poprzez Internet ma tylko wówczas sens ekonomiczny, gdy treści katalogu utrzymywane są stale w aktualnym stanie.
Administracja katalogu 
Zależnie od odpowiedzialności katalogowej wyróżnia się trzy rodzaje katalogów z produktami:
  • wewnętrzny katalog
Zintegrowane są tutaj dostarczone przez dostawców dane produktów oraz własne stałe dane materiałowe od strony kupującego w jeden własny katalog udostępniony na serwerze. Korzyścią jest to, że bez wiedzy kupującego nie mogą być zmieniane żadne dane. Łączenie własnych danych produktów razem z informacjami pochodzącymi od dostawców ułatwia w znaczący sposób proces zamawiania i również realizacja płatności może być łatwiej przeprowadzona.
  • zewnętrzny katalog
W tym wariancie dane są w całości umieszczane oraz odświeżane przez dostawców. Zakłada się, że całość danych dotyczących produktów przekazywana jest na serwer do dyspozycji kupującego u sprzedawcy. Korzyść leży w oszczędności kosztów, ponieważ cały nakład czasu i kosztów ponoszony jest przez dostawców.
  • elektroniczne rynki
W tej formie wiąże się podaż i popyt kupującego i sprzedającego w Internecie. Charakterystyczne dla tego zastosowania jest to, że wielu oferentów może dotrzeć poprzez elektroniczne rynki do wielu kupujących.