Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

R-S-T-U

Chain Management zawiera zintegrowane aktywności przedsiębiorstwa pomiędzy wieloma partnerami w łańcuchu zaopatrzenia (Supply Chain), które połączone są przez przepływ towarów i informacji od dostawcy surowców do użytkowników końcowych. Partnerami mogą być dostawcy, usługodawcy logistyczni, klienci końcowi lub wytwórcy. Pojęcia Supply Chain Management i logistyka są często używane jako synonimy. Oba obszary tematyczne mają na celu ustalenie łańcucha procesów (towary, informacje, wartości) przy jednoczesnym wzroście efektywności (korzyści dla klientów) i skuteczności (stosunek kosztów do korzyści). Supply Chain Management opiera się w przeciwieństwie do logistyki na całej instytucji, to znaczy w procesie wytwórczym udział biorą wszystkie obszary przedsiębiorstwa.

 
Krótki opis
Początki Supply Chain Management sięgają Ameryki z początku lat 80-tych, gdzie Michael E. Porter rozpoczął prace na łańcuchu wytwarzania ze zintegrowanymi różnymi aktywnościami przedsiębiorstwa. Firmy doradcze poprzez strategie jak Just-in-Time, KANBAN i Lean Production uzyskały zmniejszenie kosztów w zakresie produkcji. Szukano nowych możliwości służących maksymalizacji zysków i odkryto Supply Chain Management jako jedną efektywną metodę. W Europie zaczęto stosować Supply Chain Management dopiero w połowie lat 90-tych.
Z biegiem czasu stworzono różne koncepcje SCM, ustalające przepływy materiałów i informacji, które stwarzają łańcuchy dostaw zoptymalizowane czasowo i pod względem kosztów. Różne koncepcje SCM różnią się od siebie w ich podstawowych założeniach i ich założeniach branżowych. Najważniejsze sterowane procesowo koncepcje SCM to „Just-In-Time” i „Quick Response”. Celem nowych koncepcji SCM jest zorientowana na Win-win optymalizacja łańcucha dostaw.
Jako trendy najbliższych lat należy wymienić :
  • Globalizacja kontra regionalizacja
  • Wzrost zorientowania na klienta
  • Dostępność zasobów
  • Kooperacje
  • Zorientowanie na usługi
  • Technologie komunikacyjne i informacyjne
Zadania i cele
  • Zmniejszanie zasobów
  • Skrócenie czasów przebiegów
  • Redukcja kosztów
  • Poprawa jakości usług serwisowych, to znaczy ukierunkowanie na klienta
  • Szybsza reakcja na zmiany na rynku
  • Zorientowanie drużynowe
  • Szybsza komunikacja
  • Dopasowanie design’u produktów pod względem wymogów logistycznych
  • Stworzenie i ukierunkowanie sieci
  • Wzrost sukcesu zaangażowanych przedsiębiorstw
Cechy i wymagania
  • Supply Chain Enabler budują podstawę Supply Chain Management i umożliwiają wprowadzenie strategii i przeprowadzenie procesów
  • Procesy Supply Chain reprezentują transakcje pomiędzy partnerami handlowymi poprzez kanały informacyjne i materiałowe. Wymiana informacji zostaje uruchomiona przez klientów, a efektywne udostępnienie towarów przez odpowiedniego dostawcę.
  • W strategii Supply Chain sformułowane zostają cele handlowe, rynki oraz produkty wybrane, jak i ustalone odpowiednie infrastruktury informacyjne. Wspieranie strategii ma miejsce przez procesy, formę organizacji oraz zastosowane technologie.
  • Możliwość zmierzenia procesów, aktywności i osiągnięć Supply Chain Management daje Supply Chain Management Controlling. Mierzalność zostaje wyrażona w formie wskaźników Supply Chain.
Zastosowanie
Supply Chain Management wspierany jest przez następujące pojęcia i koncepcje:
  • Just-In-Time
  • KANBAN
  • Efficient Consumer Response (ECR) używane w handlu oraz w przemyśle towarów konsumpcyjnych w celu racjonalizacji procesów. Narzędziami są:
– technologie, jak na przykład kody kreskowe
– procesy logistyczne jak Cross-Docking i Vendor Managed Inventory
– zorientowany na marketing Category Management
– nadrzędny process planowania CPFR (= Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment)
  • Ponadbranżowy model SCOR-Modell (Supply-Chain Operations Reference Modell) od dużych przedsiębiorstw w celu ułatwienia komunikacji pomiędzy przedsiębiorstwami przez jednorodne pojęcie w strukturach i procesach Supply-Chain.
  • Systemy ERP II, określane również jako Advanced Planning Option (APO) przejmują operacyjne planowanie i sterowanie aktywnościami Supply-Chain na dużych elektronicznych rynkach.

POJĘCIA POKREWNE