Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

A-B-C-D
Benchmarking (analiza porównawcza, badania porównawcze)
 
Benchmarking (z ang. „ustalać kryteria”) jest szukaniem najlepszych rozwiązań („Best Practice”), które są ponadbranżowe i prowadzą do rewelacyjnych osiągnięć.
 
Krótki opis.
Organizacje lub parametry, takie jak koszty lub rezultaty zostają porównane na podstawie określonych czynników. Lepsze rozwiązania ulegają adaptacji. Benchmarking służy nie tylko wyznaczeniu celów (Benchmarks), ale również ukazuje właściwą drogę, aby je osiągnąć (Benchmarking).
Rozróżnia się 3 poziomy benchmarkingu:
Benchmarking strategiczny
Benchmarking taktyczny
Benchmarking operacyjny
Benchmarking strategiczny ocenia potencjały przyszłościowe, dochodowe, rozwojowe, innowacyjne, jak również produktywność. W tym zakresie benchmarking powinien porównać ze sobą własne przedsiębiorstwo z konkurencyjnym, jak również centra dochodowe własnego przedsiębiorstwa ze sobą.
Benchmarking taktyczny obejmuje koszty marketingu, Marketing-Mix, koszty F&E, zapasy oraz czasy wykonania. Wynikiem tego powinna być wymiana doświadczeń z innymi przedsiębiorstwami.
Benchmarking operacyjny zawiera zachowanie dostawcze, serwis techniczny, opracowywanie reklamacji, jak również realizację zleceń i uchwyca pojedyncze aktywności, które są odprowadzane z benchmarkingu taktycznego.
Zadania i cele
Celem Benchmarkingu jest szukanie nowych impulsów do procesów oraz metod stosowanych w przedsiębiorstwie. Poszukiwania obejmują nie tylko otoczenie przedsiębiorstwa, ale również branżę. Z uzyskanych pomysłów zostaną wdrożone tylko te, które dają największe szanse na zwiększenie konkurencyjności. Te stałe poszukiwania potencjałów sukcesu są ważnym czynnikiem konkurencyjności i zdolności przetrwania przedsiębiorstwa. Główna uwaga benchmarkingu leży nie w wyszukiwaniu różnic, lecz w filtrowaniu najlepszych rozwiązań („Best Practices”), aby osiągnąć długoterminowy sukces.
Warunki i cechy szczególne
  • Konkretne pomiary i wiedza we własnym przedsiębiorstwie
  • Nauka od innych
  • Zmiany i poprawy w procesach przedsiębiorstwa

POJĘCIA POKREWNE