Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

I-J-K-L
Krzywe charakterystyczne
 
Jako krzywe charakterystyczne lub linie charakterystyczne przedsiębiorstwa rozumiemy graficzne przedstawienie związku między niezależną wielkością wpływu jednej lub wielu pochodnych wielkości w formie krzywych.
 
Krótki opis
Podczas wyznaczania linii charakterystycznych przedstawia się określoną interesującą nas wielkość (docelową) jako funkcję niezależnej zmiennej (wielkość wpływu). Dla każdej wartości zmiennej za pomocą ustaleń ramowych wielkości wpływu możliwe jest wyznaczenie korespondującej z nią wielkości docelowej. Podczas tworzenia logistycznych krzywych charakterystycznych wybiera się często jako wielkość wpływu poziom zasobów, ponieważ możliwe jest oddziaływanie na niego poprzez procesy referencyjne produkcji (produkcja i kontrola, transport jak również magazynowanie i udostępnianie).
Linie charakterystyczne przedsiębiorstwa mogą pomóc przy zmianach w działalności, takich jak: dotrzymywanie terminów, czasy przebiegów, osiągi, zasięg oraz struktura kosztów w stosunku do zasobów poprzez graficzne ich przedstawienie i ocenę. Grafy te mogą pomóc w wizualizacji, aby przedstawić jak zmieniają się oznaczone czynniki przy zmianach w zasobach. Na przykład zwiększenie zasobów w produkcji od odpowiedniego punktu oznacza redukcję w dotrzymaniu terminów, ponieważ więcej zasobów jest w drodze i przez to przepływ materiałów zostaje zwolniony. Z drugiej strony wzrost zasobów w transporcie powoduje wzrost czasów transportów, ponieważ obsługuje więcej towarów.
Dzięki tym liniom charakterystycznym można zwizualizować zależności i mogą one posłużyć jako pomoc w procesie decyzyjnym i dzięki temu rozpoznać punkty oraz stany przedsiębiorstwa. Stany przedsiębiorstwa rozumiane są jako konkretne punkty, np. stany wzdłuż linii charakterystycznych umożliwiające najlepszą kombinację żądanych kryteriów (np. obciążenie gospodarcze, akceptowane czasy przebiegów, zorientowane na klienta utrzymywanie terminów, itp.).

POJĘCIA POKREWNE