Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

R-S-T-U

O transporcie morskim mówimy, gdy towary w formie sypkiej, drobnicy lub jednostek transportowych (kontenery) transportowane są drogą morską w transporcie lokalnym oraz międzynarodowym.

 
Krótki opis
Transport morski znajduje zastosowanie szczególnie w przypadku wysyłek o dużej wadze, dużej objętości i ilości oraz niewielkiej wartości towarów. Również odpowiednio duże zapotrzebowanie czasowe jest warunkiem dla wysyłki drogą morską. W przeciwieństwie do transportu lotniczego transport morski jest tanią alternatywą, jednakże należy zwrócić uwagę na rodzaj opakowania, dostosowany do przewozów w transporcie morskim.
Ważnym czynnikiem dla pewnego przetransportowania przesyłek morskich, które zależnie od odległości mogą trwać nawet do prawie miesiąca jest jakość procesów załadunkowych i sztauerskich. Takie wpływy zewnętrzne, jak poruszanie się statku, załadowanego ładunku oraz różnych stref klimatycznych nie mogą zostać niedocenione i mogą zostać w dużym stopniu zniwelowane poprzez zastosowanie odpowiedniego opakowania, jak i umocowania kontenera.

 

 

Skróty i typy kontenerów

Objaśnienie

LCL

Less Container Load; opisuje częściowy załadunek kontenera, do rozliczenia bierze się wagę oraz objętość

FCL

Full Container Load; opisuje kompletny załadunek kontenera, podaje się zawsze wagę brutto wraz z tarą

TEU lub 20’ Container

Twenty Foot Equivalent Unit; 20′ Container, kontener standardowy w transporcie morskim o wymiarach wewnętrznych 590 x 234 x 239 cm, waga załadunku to około 22 tony lub 28 m³

FEU lub 40’ Container

Forty Foot Equivalent Unit; 40′ Container, kontener standardowy w transporcie morskim o wymiarach wewnętrznych 1203 x 234 x 239 cm waga ładunku to około 26,5 ton lub 55m³

BAF

Bunker Adjustment Factor; dodatek za paliwo, który doliczany jest do opłaty za przewóz

CAF

Currency Adjustment Factor, dodatek wyrównujący kurs waluty doliczany do opłaty za przewóz

DGR

Dangerous Goods Regulations; wytyczne oraz wskazówki dotyczące transportu towarów niebezpiecznych

B/L

Bill of Lading; dokument przewozowy w transporcie morskim

High Cube

40′ kontener o podwyższonej wysokości i szerokości, wewnętrzne wymiary 1203 x 234 x 271 cm, waga ładunku około 26,6 ton lub 60 m³

Open Top

20′ lub 40′ kontenery otwarte od góry, aby można było transportować wysokie towary

Reefer

Refrigerated Container; schładzane 20′ lub 40′ kontenery używane w transporcie towarów schłodzonych (żywność, produkty farmaceutyczne)

Flat Rack

Platforma przewozowa o wymiarach podłogi kontenera 20′ lub 40′

 

  POJĘCIA POKREWNE