Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

M-N-O-P
Postponement
 
Jako Postponement określa się długotrwałą strategię optymalizacji Supply Chains poprzez odwlekanie specyficznych dla danego produktu działań związanych z wartością dodaną w odniesieniu do kształtowania produktu, jak i geograficzne rozproszenie zasobów magazynowych. Celem jest skrócenie czasu prognozy, aby móc lepiej wykorzystać sytuację informacyjną.
 
Krótki opis
Na każdym etapie łańcucha wartości dodanej towar uzyskuje przyrost wartości poprzez działania produkcyjne lub poprzez wzrost wartości odejmowanej za pośrednictwem logistycznych rezultatów. Razem ze wzrostem wartości idzie jednak także bieżący przyrost kosztów dla producenta przez ryzyko utrzymania magazynu lub koszty związania kapitału. Te ryzyka próbuje się zminimalizować przez tak zwane strategie Postponement. Chodzi tutaj o opóźnianie decyzji aż do otrzymania pewnej informacji. Towary, ale również strumienie towarów, pozostawiane są wówczas tak długo jak to możliwe w neutralnym stanie, niewyspecyfikowanym według klienta.
Postponement w produkcji 
W otoczeniu techniczno-produkcyjnym (assembly postponement) Postponement oznacza możliwie późne, indywidualne odnośnie klienta rozróżnienie produktu standardowego w różnych wariantach. Rozróżnienie następuje dopiero po wpłynięciu zlecenia. Do tego momentu przygotowane są w oparciu o prognozy zbytu, anonimowe pod kątem klienta, standardowe części budowy czy moduły (zasada push). Po wpłynięciu zlecenia demontuje się części indywidualnie przygotowane dla klienta (zasada pull). Punkt odłączenia klienta jest momentem przejścia od produkcji niezależnej od klienta do produkcji uzależnionej od zlecenia klienta.
 
Postponement w logistyce  
Postponement w logistyce (geographic postponement) dotyczy głównie działań dystrybucyjno-logistycznych. Tutaj gotowe do zbycia, zróżnicowane produkty powinny być trzymane razem tak długo jak to możliwe pod kątem wykorzystania logistycznych efektów podziałek. Przykładowo, możliwie długo składowane są różne produkty w centralnych magazynach i dopiero po wpłynięciu zlecenia od klienta rozdzielane są do magazynu dystrybucyjnego.
Assembly postponement i geographic postponement mogą być wykorzystywane również w formie mieszanej. W tym przypadku głównym celem jaki się obiera jest obniżenie kosztów logistycznych poprzez redukcję wielkości mało-objętościowych działań magazynowych i transportowych.